parent
93ec92ee62
commit
e33559a96d
Binary file not shown.
Binary file not shown.
@ -0,0 +1,240 @@ |
|||||||
|
% Options for packages loaded elsewhere |
||||||
|
\PassOptionsToPackage{unicode}{hyperref} |
||||||
|
\PassOptionsToPackage{hyphens}{url} |
||||||
|
% |
||||||
|
\documentclass[ |
||||||
|
]{article} |
||||||
|
\usepackage{lmodern} |
||||||
|
\usepackage{amssymb,amsmath} |
||||||
|
\usepackage{ifxetex,ifluatex} |
||||||
|
\ifnum 0\ifxetex 1\fi\ifluatex 1\fi=0 % if pdftex |
||||||
|
\usepackage[T1]{fontenc} |
||||||
|
\usepackage[utf8]{inputenc} |
||||||
|
\usepackage{textcomp} % provide euro and other symbols |
||||||
|
\else % if luatex or xetex |
||||||
|
\usepackage{unicode-math} |
||||||
|
\defaultfontfeatures{Scale=MatchLowercase} |
||||||
|
\defaultfontfeatures[\rmfamily]{Ligatures=TeX,Scale=1} |
||||||
|
\fi |
||||||
|
% Use upquote if available, for straight quotes in verbatim environments |
||||||
|
\IfFileExists{upquote.sty}{\usepackage{upquote}}{} |
||||||
|
\IfFileExists{microtype.sty}{% use microtype if available |
||||||
|
\usepackage[]{microtype} |
||||||
|
\UseMicrotypeSet[protrusion]{basicmath} % disable protrusion for tt fonts |
||||||
|
}{} |
||||||
|
\makeatletter |
||||||
|
\@ifundefined{KOMAClassName}{% if non-KOMA class |
||||||
|
\IfFileExists{parskip.sty}{% |
||||||
|
\usepackage{parskip} |
||||||
|
}{% else |
||||||
|
\setlength{\parindent}{0pt} |
||||||
|
\setlength{\parskip}{6pt plus 2pt minus 1pt}} |
||||||
|
}{% if KOMA class |
||||||
|
\KOMAoptions{parskip=half}} |
||||||
|
\makeatother |
||||||
|
\usepackage{xcolor} |
||||||
|
\IfFileExists{xurl.sty}{\usepackage{xurl}}{} % add URL line breaks if available |
||||||
|
\IfFileExists{bookmark.sty}{\usepackage{bookmark}}{\usepackage{hyperref}} |
||||||
|
\hypersetup{ |
||||||
|
pdftitle={Uzaktan Eğitim Hakkında}, |
||||||
|
hidelinks, |
||||||
|
pdfcreator={LaTeX via pandoc}} |
||||||
|
\urlstyle{same} % disable monospaced font for URLs |
||||||
|
\usepackage[normalem]{ulem} |
||||||
|
% Avoid problems with \sout in headers with hyperref |
||||||
|
\pdfstringdefDisableCommands{\renewcommand{\sout}{}} |
||||||
|
\setlength{\emergencystretch}{3em} % prevent overfull lines |
||||||
|
\providecommand{\tightlist}{% |
||||||
|
\setlength{\itemsep}{0pt}\setlength{\parskip}{0pt}} |
||||||
|
\setcounter{secnumdepth}{-\maxdimen} % remove section numbering |
||||||
|
|
||||||
|
\title{Uzaktan Eğitim Hakkında} |
||||||
|
\author{} |
||||||
|
\date{} |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{document} |
||||||
|
\maketitle |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{quote} |
||||||
|
\emph{Gunumuz teknolojisiyle birlikte evde kalmamiz gereken bu surecte, |
||||||
|
mevcut isleyen kurum ve kuruluslarin isleyis modellerinin internet |
||||||
|
ortamina adaptasyonunda yasanan acele ve telasla birlikte karar |
||||||
|
mercilerinin teknolojik okur-yazarlik seviyelerinin yetersizliginden |
||||||
|
dolayi kararlar neden olabilecekleri sonuclar goz onunde bulundurulmadan |
||||||
|
aliniyor.} |
||||||
|
\end{quote} |
||||||
|
|
||||||
|
\hypertarget{giris}{% |
||||||
|
\section{Giris}\label{giris}} |
||||||
|
|
||||||
|
Dunya genelinde yasanan Covid-19 salgini kapsaminda 2020 Bahar Doneminde |
||||||
|
egitimin kesilmemesi adina okul ve ulke genelinde uzaktan egitim |
||||||
|
modeline geciste, farkli derslerde birbirinden farkli uzaktan egitim ve |
||||||
|
uzaktan sinav yontemleri deneniyor. |
||||||
|
|
||||||
|
ODTU Ozgur Yazilim Toplulugu olarak uzaktan egitimde kullanilan |
||||||
|
yontemlerin basarili olarak degerlendirilebilmesinde |
||||||
|
\textbf{ogrencilerin tamami icin erisilebilir ve ozgur} olmasini sart |
||||||
|
olarak goruyoruz. Bu baglamda ``ozgurluk'' kelimesinden anlasilmasi |
||||||
|
gerekenin "kullanilan araclarin kullanicilarina |
||||||
|
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.tr.html}{4 temel ozgurlugu |
||||||
|
saglamasi}\emph{{[}1{]}} oldugunu belirtmek isteriz. |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{enumerate} |
||||||
|
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
||||||
|
\setcounter{enumi}{-1} |
||||||
|
\tightlist |
||||||
|
\item |
||||||
|
Herhangi bir amaç için programı istediğiniz gibi çalıştırma özgürlüğü. |
||||||
|
\emph{(Kullan)} |
||||||
|
\end{enumerate} |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{quote} |
||||||
|
\emph{Programı istediğiniz gibi çalıştırma özgürlüğü, onu |
||||||
|
çalıştırmanızın yasaklanmadığı veya durdurulmadığı anlamına gelir. Bu |
||||||
|
programın, ister herhangi bir ortamda teknik yönden işlevli olsun, |
||||||
|
isterse de herhangi bir belirli hesaplama faaliyeti olsun, hangi |
||||||
|
işlevsellikleri barındırdığından bağımsızdır. Herkes icin |
||||||
|
erisilebilirligin saglanabilmesi adina kullanma ozgurlugu sarttir.} |
||||||
|
\end{quote} |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{enumerate} |
||||||
|
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
||||||
|
\tightlist |
||||||
|
\item |
||||||
|
Programın kaynak kodunu inceleme ve değiştirme özgürlüğü. |
||||||
|
\emph{(Arastir)} |
||||||
|
\end{enumerate} |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{quote} |
||||||
|
\emph{Kaynak kodunun erisilebilirligi, kullanicilara programin nasil |
||||||
|
calistigini çalışabilmelerini ve hatta değiştirebilmelerini saglar. |
||||||
|
Elinizde kaynak kodu bulunmuyorsa ve sadece calistirilabilir bicim varsa |
||||||
|
programın bu biçimde calisilabilmesi, kavranması ve değiştirilmesi |
||||||
|
çekilmez bir şekilde zordur.} |
||||||
|
\end{quote} |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{quote} |
||||||
|
\emph{Kullanıcılar programı denetlemezse, program kullanıcıları |
||||||
|
denetler. Özel mülk bir yazılım söz konusu olduğunda, programı |
||||||
|
denetleyen programın geliştiricisi veya ``sahibi'' gibi bir varlık her |
||||||
|
zaman vardır, ve bu sayede kullanıcıları üzerinde bir yetki kullanır. |
||||||
|
{[}2{]}} |
||||||
|
\end{quote} |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{enumerate} |
||||||
|
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
||||||
|
\setcounter{enumi}{1} |
||||||
|
\item |
||||||
|
Programin kopyalarini yeniden dagitma ozgurlugu. \emph{(Paylas)} |
||||||
|
\item |
||||||
|
Degistirilmis surumleri dagitma ozgurlugu. \emph{(Gelistir)} |
||||||
|
\end{enumerate} |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{quote} |
||||||
|
\emph{Dağıtım özgürlüğü (2 ve 3 nolu özgürlükler) kopyaları, ister |
||||||
|
değiştirerek ister değiştirmeden olsun, ister bedelsiz ister belirli bir |
||||||
|
bedel karsiliginda olsun, herhangi bir yerdeki herhangi bir kişiye |
||||||
|
yeniden dağıtma özgürlüğü ister anlamına gelir. Bunları yapmakta özgür |
||||||
|
olmak demek, (başka şeylerin yanında) bunları yapmak için başkasından |
||||||
|
izin almak veya birine bir ücret ödemek zorunda olmadığınız anlamına |
||||||
|
gelir. {[}1{]}} |
||||||
|
\end{quote} |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{quote} |
||||||
|
\emph{Özgür olmayan yazılım olarak da adlandırılan özel mülk yazılım; |
||||||
|
kullanıcıların özgürlüğüne ve topluluğa saygı duymayan yazılımlar |
||||||
|
anlamına gelir. Özel mülk bir program, geliştiricisinin veya sahibinin |
||||||
|
kullanıcıları üzerinde bir iktidar kurmasına yol açar. Bu iktidar özünde |
||||||
|
bir adaletsizliktir. {[}3{]}} |
||||||
|
\end{quote} |
||||||
|
|
||||||
|
\hypertarget{dersler}{% |
||||||
|
\section{Dersler}\label{dersler}} |
||||||
|
|
||||||
|
\textbf{Oncelikle uzaktan egitim surecinde, derslere devam edilebilmesi |
||||||
|
icin universitemiz hocalari ve asistanlari tarafindan cesitli egitim |
||||||
|
materyalleri hazirlanmasinda gosterilen caba ve ozveri icin onlara |
||||||
|
tesekkur etmek isteriz.} |
||||||
|
|
||||||
|
Dersler ve kullanilabilir ders iceriklerinin elektronik ortamda |
||||||
|
|
||||||
|
Bu kaynaklara ek olarak sinif derslerinin egitimde video konferans |
||||||
|
|
||||||
|
\hypertarget{sinavlar}{% |
||||||
|
\section{Sinavlar}\label{sinavlar}} |
||||||
|
|
||||||
|
\hypertarget{safe-exam-browser}{% |
||||||
|
\subsection{Safe Exam Browser}\label{safe-exam-browser}} |
||||||
|
|
||||||
|
\emph{EPE} (English Proficiency Exam) ve bir cok derste sinavlarin |
||||||
|
\emph{SEB} (Safe Exam Browser) uzerinden yapilacak olmasi. Ogrencilerin |
||||||
|
tamaminin erisemedigi araclarin kullanilmasina yol acmaktadir. |
||||||
|
Universitemiz web sitesinde \emph{SEB} uygulamasinin kurulum |
||||||
|
talimatlarinin verildigi |
||||||
|
``\href{https://faq.cc.metu.edu.tr/faq/how-can-i-join-exam-safe-exam-browser}{How |
||||||
|
can I join an exam with Safe Exam Browser?}'' baslik hazirlanirken fark |
||||||
|
edilmesi gereken: |
||||||
|
|
||||||
|
Okulumuz tarafından talep üzerine \emph{Windows lisansı} verilmesine |
||||||
|
rağmen özel mülk/kapalı işletim sistemi müşterisi/kullanıcısı olmanın |
||||||
|
dayatılması sadece belirli marka kullanicilarina egitim ayricaligi |
||||||
|
sunmakla kalmayip ayni zamanda denetim toplumuna evrildigimizin |
||||||
|
bilincinde olan, kisisel verilerin islenmesine karsi duyarlilik gosteren |
||||||
|
ve ozel hayatin gizliligine deger veren bireyleri sistemin disina |
||||||
|
atmaktadir. |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{itemize} |
||||||
|
\item |
||||||
|
Uygulamanın \emph{GNU/Linux} ve \emph{Android} desteğinin bulunmaması, |
||||||
|
sadece özel mülk/kapalı işletim sistemi (\emph{Windows}, \emph{MacOS}, |
||||||
|
\emph{iOS}) musterileri/kullanicilari tarafindan erisilebilir olmasi |
||||||
|
\textbf{eğitimde fırsat eşitliğinin önüne geçmektedir}. |
||||||
|
\item |
||||||
|
Kisisel verinin gizliligini ve mahremiyetini hice sayan kullanici |
||||||
|
sozlesmelerini kabul etmeye imtina eden ogrencileri, egitim |
||||||
|
hayatlarina devam edebilmeleri icin sozlesme imzaya mecbur birakan |
||||||
|
egitim sistemi toplumun gelecegi adina kabul edilemez. |
||||||
|
\sout{\textbf{edit: sozlesme kanunlari}.} |
||||||
|
\end{itemize} |
||||||
|
|
||||||
|
\hypertarget{medya-kayitli-sinavlar}{% |
||||||
|
\subsection{Medya Kayitli Sinavlar}\label{medya-kayitli-sinavlar}} |
||||||
|
|
||||||
|
Medya - uygun kosullarin saglanmasi - guvenligi |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{itemize} |
||||||
|
\tightlist |
||||||
|
\item |
||||||
|
Mikrofon |
||||||
|
\item |
||||||
|
2 Kamera |
||||||
|
\item |
||||||
|
Medyanın güvenliği |
||||||
|
\item |
||||||
|
Oda / Mahremiyet |
||||||
|
\end{itemize} |
||||||
|
|
||||||
|
\hypertarget{referanslar}{% |
||||||
|
\section{Referanslar}\label{referanslar}} |
||||||
|
|
||||||
|
\begin{enumerate} |
||||||
|
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
||||||
|
\tightlist |
||||||
|
\item |
||||||
|
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.tr.html}{Ozgur Yazilim |
||||||
|
Nedir?} - \href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html}{What is |
||||||
|
free sofware?} |
||||||
|
\item |
||||||
|
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-software-even-more-important.tr.html}{Ozgur |
||||||
|
Yazilim Simdi Cok Daha Onemli} - |
||||||
|
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-software-even-more-important.html}{Free |
||||||
|
Software Is Even More Important Now} |
||||||
|
\item |
||||||
|
\href{https://www.gnu.org/proprietary/proprietary.tr.html}{Ozel Mulk |
||||||
|
Yazilim Genellikle Kotucul Yazilimdir} - |
||||||
|
\href{https://www.gnu.org/proprietary/proprietary.html}{Proprietary |
||||||
|
Software Is Often Malware} |
||||||
|
\end{enumerate} |
||||||
|
|
||||||
|
\end{document} |
Loading…
Reference in new issue