parent
93ec92ee62
commit
e33559a96d
Binary file not shown.
Binary file not shown.
@ -0,0 +1,240 @@ |
||||
% Options for packages loaded elsewhere |
||||
\PassOptionsToPackage{unicode}{hyperref} |
||||
\PassOptionsToPackage{hyphens}{url} |
||||
% |
||||
\documentclass[ |
||||
]{article} |
||||
\usepackage{lmodern} |
||||
\usepackage{amssymb,amsmath} |
||||
\usepackage{ifxetex,ifluatex} |
||||
\ifnum 0\ifxetex 1\fi\ifluatex 1\fi=0 % if pdftex |
||||
\usepackage[T1]{fontenc} |
||||
\usepackage[utf8]{inputenc} |
||||
\usepackage{textcomp} % provide euro and other symbols |
||||
\else % if luatex or xetex |
||||
\usepackage{unicode-math} |
||||
\defaultfontfeatures{Scale=MatchLowercase} |
||||
\defaultfontfeatures[\rmfamily]{Ligatures=TeX,Scale=1} |
||||
\fi |
||||
% Use upquote if available, for straight quotes in verbatim environments |
||||
\IfFileExists{upquote.sty}{\usepackage{upquote}}{} |
||||
\IfFileExists{microtype.sty}{% use microtype if available |
||||
\usepackage[]{microtype} |
||||
\UseMicrotypeSet[protrusion]{basicmath} % disable protrusion for tt fonts |
||||
}{} |
||||
\makeatletter |
||||
\@ifundefined{KOMAClassName}{% if non-KOMA class |
||||
\IfFileExists{parskip.sty}{% |
||||
\usepackage{parskip} |
||||
}{% else |
||||
\setlength{\parindent}{0pt} |
||||
\setlength{\parskip}{6pt plus 2pt minus 1pt}} |
||||
}{% if KOMA class |
||||
\KOMAoptions{parskip=half}} |
||||
\makeatother |
||||
\usepackage{xcolor} |
||||
\IfFileExists{xurl.sty}{\usepackage{xurl}}{} % add URL line breaks if available |
||||
\IfFileExists{bookmark.sty}{\usepackage{bookmark}}{\usepackage{hyperref}} |
||||
\hypersetup{ |
||||
pdftitle={Uzaktan Eğitim Hakkında}, |
||||
hidelinks, |
||||
pdfcreator={LaTeX via pandoc}} |
||||
\urlstyle{same} % disable monospaced font for URLs |
||||
\usepackage[normalem]{ulem} |
||||
% Avoid problems with \sout in headers with hyperref |
||||
\pdfstringdefDisableCommands{\renewcommand{\sout}{}} |
||||
\setlength{\emergencystretch}{3em} % prevent overfull lines |
||||
\providecommand{\tightlist}{% |
||||
\setlength{\itemsep}{0pt}\setlength{\parskip}{0pt}} |
||||
\setcounter{secnumdepth}{-\maxdimen} % remove section numbering |
||||
|
||||
\title{Uzaktan Eğitim Hakkında} |
||||
\author{} |
||||
\date{} |
||||
|
||||
\begin{document} |
||||
\maketitle |
||||
|
||||
\begin{quote} |
||||
\emph{Gunumuz teknolojisiyle birlikte evde kalmamiz gereken bu surecte, |
||||
mevcut isleyen kurum ve kuruluslarin isleyis modellerinin internet |
||||
ortamina adaptasyonunda yasanan acele ve telasla birlikte karar |
||||
mercilerinin teknolojik okur-yazarlik seviyelerinin yetersizliginden |
||||
dolayi kararlar neden olabilecekleri sonuclar goz onunde bulundurulmadan |
||||
aliniyor.} |
||||
\end{quote} |
||||
|
||||
\hypertarget{giris}{% |
||||
\section{Giris}\label{giris}} |
||||
|
||||
Dunya genelinde yasanan Covid-19 salgini kapsaminda 2020 Bahar Doneminde |
||||
egitimin kesilmemesi adina okul ve ulke genelinde uzaktan egitim |
||||
modeline geciste, farkli derslerde birbirinden farkli uzaktan egitim ve |
||||
uzaktan sinav yontemleri deneniyor. |
||||
|
||||
ODTU Ozgur Yazilim Toplulugu olarak uzaktan egitimde kullanilan |
||||
yontemlerin basarili olarak degerlendirilebilmesinde |
||||
\textbf{ogrencilerin tamami icin erisilebilir ve ozgur} olmasini sart |
||||
olarak goruyoruz. Bu baglamda ``ozgurluk'' kelimesinden anlasilmasi |
||||
gerekenin "kullanilan araclarin kullanicilarina |
||||
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.tr.html}{4 temel ozgurlugu |
||||
saglamasi}\emph{{[}1{]}} oldugunu belirtmek isteriz. |
||||
|
||||
\begin{enumerate} |
||||
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
||||
\setcounter{enumi}{-1} |
||||
\tightlist |
||||
\item |
||||
Herhangi bir amaç için programı istediğiniz gibi çalıştırma özgürlüğü. |
||||
\emph{(Kullan)} |
||||
\end{enumerate} |
||||
|
||||
\begin{quote} |
||||
\emph{Programı istediğiniz gibi çalıştırma özgürlüğü, onu |
||||
çalıştırmanızın yasaklanmadığı veya durdurulmadığı anlamına gelir. Bu |
||||
programın, ister herhangi bir ortamda teknik yönden işlevli olsun, |
||||
isterse de herhangi bir belirli hesaplama faaliyeti olsun, hangi |
||||
işlevsellikleri barındırdığından bağımsızdır. Herkes icin |
||||
erisilebilirligin saglanabilmesi adina kullanma ozgurlugu sarttir.} |
||||
\end{quote} |
||||
|
||||
\begin{enumerate} |
||||
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
||||
\tightlist |
||||
\item |
||||
Programın kaynak kodunu inceleme ve değiştirme özgürlüğü. |
||||
\emph{(Arastir)} |
||||
\end{enumerate} |
||||
|
||||
\begin{quote} |
||||
\emph{Kaynak kodunun erisilebilirligi, kullanicilara programin nasil |
||||
calistigini çalışabilmelerini ve hatta değiştirebilmelerini saglar. |
||||
Elinizde kaynak kodu bulunmuyorsa ve sadece calistirilabilir bicim varsa |
||||
programın bu biçimde calisilabilmesi, kavranması ve değiştirilmesi |
||||
çekilmez bir şekilde zordur.} |
||||
\end{quote} |
||||
|
||||
\begin{quote} |
||||
\emph{Kullanıcılar programı denetlemezse, program kullanıcıları |
||||
denetler. Özel mülk bir yazılım söz konusu olduğunda, programı |
||||
denetleyen programın geliştiricisi veya ``sahibi'' gibi bir varlık her |
||||
zaman vardır, ve bu sayede kullanıcıları üzerinde bir yetki kullanır. |
||||
{[}2{]}} |
||||
\end{quote} |
||||
|
||||
\begin{enumerate} |
||||
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
||||
\setcounter{enumi}{1} |
||||
\item |
||||
Programin kopyalarini yeniden dagitma ozgurlugu. \emph{(Paylas)} |
||||
\item |
||||
Degistirilmis surumleri dagitma ozgurlugu. \emph{(Gelistir)} |
||||
\end{enumerate} |
||||
|
||||
\begin{quote} |
||||
\emph{Dağıtım özgürlüğü (2 ve 3 nolu özgürlükler) kopyaları, ister |
||||
değiştirerek ister değiştirmeden olsun, ister bedelsiz ister belirli bir |
||||
bedel karsiliginda olsun, herhangi bir yerdeki herhangi bir kişiye |
||||
yeniden dağıtma özgürlüğü ister anlamına gelir. Bunları yapmakta özgür |
||||
olmak demek, (başka şeylerin yanında) bunları yapmak için başkasından |
||||
izin almak veya birine bir ücret ödemek zorunda olmadığınız anlamına |
||||
gelir. {[}1{]}} |
||||
\end{quote} |
||||
|
||||
\begin{quote} |
||||
\emph{Özgür olmayan yazılım olarak da adlandırılan özel mülk yazılım; |
||||
kullanıcıların özgürlüğüne ve topluluğa saygı duymayan yazılımlar |
||||
anlamına gelir. Özel mülk bir program, geliştiricisinin veya sahibinin |
||||
kullanıcıları üzerinde bir iktidar kurmasına yol açar. Bu iktidar özünde |
||||
bir adaletsizliktir. {[}3{]}} |
||||
\end{quote} |
||||
|
||||
\hypertarget{dersler}{% |
||||
\section{Dersler}\label{dersler}} |
||||
|
||||
\textbf{Oncelikle uzaktan egitim surecinde, derslere devam edilebilmesi |
||||
icin universitemiz hocalari ve asistanlari tarafindan cesitli egitim |
||||
materyalleri hazirlanmasinda gosterilen caba ve ozveri icin onlara |
||||
tesekkur etmek isteriz.} |
||||
|
||||
Dersler ve kullanilabilir ders iceriklerinin elektronik ortamda |
||||
|
||||
Bu kaynaklara ek olarak sinif derslerinin egitimde video konferans |
||||
|
||||
\hypertarget{sinavlar}{% |
||||
\section{Sinavlar}\label{sinavlar}} |
||||
|
||||
\hypertarget{safe-exam-browser}{% |
||||
\subsection{Safe Exam Browser}\label{safe-exam-browser}} |
||||
|
||||
\emph{EPE} (English Proficiency Exam) ve bir cok derste sinavlarin |
||||
\emph{SEB} (Safe Exam Browser) uzerinden yapilacak olmasi. Ogrencilerin |
||||
tamaminin erisemedigi araclarin kullanilmasina yol acmaktadir. |
||||
Universitemiz web sitesinde \emph{SEB} uygulamasinin kurulum |
||||
talimatlarinin verildigi |
||||
``\href{https://faq.cc.metu.edu.tr/faq/how-can-i-join-exam-safe-exam-browser}{How |
||||
can I join an exam with Safe Exam Browser?}'' baslik hazirlanirken fark |
||||
edilmesi gereken: |
||||
|
||||
Okulumuz tarafından talep üzerine \emph{Windows lisansı} verilmesine |
||||
rağmen özel mülk/kapalı işletim sistemi müşterisi/kullanıcısı olmanın |
||||
dayatılması sadece belirli marka kullanicilarina egitim ayricaligi |
||||
sunmakla kalmayip ayni zamanda denetim toplumuna evrildigimizin |
||||
bilincinde olan, kisisel verilerin islenmesine karsi duyarlilik gosteren |
||||
ve ozel hayatin gizliligine deger veren bireyleri sistemin disina |
||||
atmaktadir. |
||||
|
||||
\begin{itemize} |
||||
\item |
||||
Uygulamanın \emph{GNU/Linux} ve \emph{Android} desteğinin bulunmaması, |
||||
sadece özel mülk/kapalı işletim sistemi (\emph{Windows}, \emph{MacOS}, |
||||
\emph{iOS}) musterileri/kullanicilari tarafindan erisilebilir olmasi |
||||
\textbf{eğitimde fırsat eşitliğinin önüne geçmektedir}. |
||||
\item |
||||
Kisisel verinin gizliligini ve mahremiyetini hice sayan kullanici |
||||
sozlesmelerini kabul etmeye imtina eden ogrencileri, egitim |
||||
hayatlarina devam edebilmeleri icin sozlesme imzaya mecbur birakan |
||||
egitim sistemi toplumun gelecegi adina kabul edilemez. |
||||
\sout{\textbf{edit: sozlesme kanunlari}.} |
||||
\end{itemize} |
||||
|
||||
\hypertarget{medya-kayitli-sinavlar}{% |
||||
\subsection{Medya Kayitli Sinavlar}\label{medya-kayitli-sinavlar}} |
||||
|
||||
Medya - uygun kosullarin saglanmasi - guvenligi |
||||
|
||||
\begin{itemize} |
||||
\tightlist |
||||
\item |
||||
Mikrofon |
||||
\item |
||||
2 Kamera |
||||
\item |
||||
Medyanın güvenliği |
||||
\item |
||||
Oda / Mahremiyet |
||||
\end{itemize} |
||||
|
||||
\hypertarget{referanslar}{% |
||||
\section{Referanslar}\label{referanslar}} |
||||
|
||||
\begin{enumerate} |
||||
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
||||
\tightlist |
||||
\item |
||||
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.tr.html}{Ozgur Yazilim |
||||
Nedir?} - \href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html}{What is |
||||
free sofware?} |
||||
\item |
||||
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-software-even-more-important.tr.html}{Ozgur |
||||
Yazilim Simdi Cok Daha Onemli} - |
||||
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-software-even-more-important.html}{Free |
||||
Software Is Even More Important Now} |
||||
\item |
||||
\href{https://www.gnu.org/proprietary/proprietary.tr.html}{Ozel Mulk |
||||
Yazilim Genellikle Kotucul Yazilimdir} - |
||||
\href{https://www.gnu.org/proprietary/proprietary.html}{Proprietary |
||||
Software Is Often Malware} |
||||
\end{enumerate} |
||||
|
||||
\end{document} |
Loading…
Reference in new issue