parent
284bdf1187
commit
2bf6cd0182
@ -1,240 +0,0 @@ |
|||||||
% Options for packages loaded elsewhere |
|
||||||
\PassOptionsToPackage{unicode}{hyperref} |
|
||||||
\PassOptionsToPackage{hyphens}{url} |
|
||||||
% |
|
||||||
\documentclass[ |
|
||||||
]{article} |
|
||||||
\usepackage{lmodern} |
|
||||||
\usepackage{amssymb,amsmath} |
|
||||||
\usepackage{ifxetex,ifluatex} |
|
||||||
\ifnum 0\ifxetex 1\fi\ifluatex 1\fi=0 % if pdftex |
|
||||||
\usepackage[T1]{fontenc} |
|
||||||
\usepackage[utf8]{inputenc} |
|
||||||
\usepackage{textcomp} % provide euro and other symbols |
|
||||||
\else % if luatex or xetex |
|
||||||
\usepackage{unicode-math} |
|
||||||
\defaultfontfeatures{Scale=MatchLowercase} |
|
||||||
\defaultfontfeatures[\rmfamily]{Ligatures=TeX,Scale=1} |
|
||||||
\fi |
|
||||||
% Use upquote if available, for straight quotes in verbatim environments |
|
||||||
\IfFileExists{upquote.sty}{\usepackage{upquote}}{} |
|
||||||
\IfFileExists{microtype.sty}{% use microtype if available |
|
||||||
\usepackage[]{microtype} |
|
||||||
\UseMicrotypeSet[protrusion]{basicmath} % disable protrusion for tt fonts |
|
||||||
}{} |
|
||||||
\makeatletter |
|
||||||
\@ifundefined{KOMAClassName}{% if non-KOMA class |
|
||||||
\IfFileExists{parskip.sty}{% |
|
||||||
\usepackage{parskip} |
|
||||||
}{% else |
|
||||||
\setlength{\parindent}{0pt} |
|
||||||
\setlength{\parskip}{6pt plus 2pt minus 1pt}} |
|
||||||
}{% if KOMA class |
|
||||||
\KOMAoptions{parskip=half}} |
|
||||||
\makeatother |
|
||||||
\usepackage{xcolor} |
|
||||||
\IfFileExists{xurl.sty}{\usepackage{xurl}}{} % add URL line breaks if available |
|
||||||
\IfFileExists{bookmark.sty}{\usepackage{bookmark}}{\usepackage{hyperref}} |
|
||||||
\hypersetup{ |
|
||||||
pdftitle={Uzaktan Eğitim Hakkında}, |
|
||||||
hidelinks, |
|
||||||
pdfcreator={LaTeX via pandoc}} |
|
||||||
\urlstyle{same} % disable monospaced font for URLs |
|
||||||
\usepackage[normalem]{ulem} |
|
||||||
% Avoid problems with \sout in headers with hyperref |
|
||||||
\pdfstringdefDisableCommands{\renewcommand{\sout}{}} |
|
||||||
\setlength{\emergencystretch}{3em} % prevent overfull lines |
|
||||||
\providecommand{\tightlist}{% |
|
||||||
\setlength{\itemsep}{0pt}\setlength{\parskip}{0pt}} |
|
||||||
\setcounter{secnumdepth}{-\maxdimen} % remove section numbering |
|
||||||
|
|
||||||
\title{Uzaktan Eğitim Hakkında} |
|
||||||
\author{} |
|
||||||
\date{} |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{document} |
|
||||||
\maketitle |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{quote} |
|
||||||
\emph{Gunumuz teknolojisiyle birlikte evde kalmamiz gereken bu surecte, |
|
||||||
mevcut isleyen kurum ve kuruluslarin isleyis modellerinin internet |
|
||||||
ortamina adaptasyonunda yasanan acele ve telasla birlikte karar |
|
||||||
mercilerinin teknolojik okur-yazarlik seviyelerinin yetersizliginden |
|
||||||
dolayi kararlar neden olabilecekleri sonuclar goz onunde bulundurulmadan |
|
||||||
aliniyor.} |
|
||||||
\end{quote} |
|
||||||
|
|
||||||
\hypertarget{giris}{% |
|
||||||
\section{Giris}\label{giris}} |
|
||||||
|
|
||||||
Dunya genelinde yasanan Covid-19 salgini kapsaminda 2020 Bahar Doneminde |
|
||||||
egitimin kesilmemesi adina okul ve ulke genelinde uzaktan egitim |
|
||||||
modeline geciste, farkli derslerde birbirinden farkli uzaktan egitim ve |
|
||||||
uzaktan sinav yontemleri deneniyor. |
|
||||||
|
|
||||||
ODTU Ozgur Yazilim Toplulugu olarak uzaktan egitimde kullanilan |
|
||||||
yontemlerin basarili olarak degerlendirilebilmesinde |
|
||||||
\textbf{ogrencilerin tamami icin erisilebilir ve ozgur} olmasini sart |
|
||||||
olarak goruyoruz. Bu baglamda ``ozgurluk'' kelimesinden anlasilmasi |
|
||||||
gerekenin "kullanilan araclarin kullanicilarina |
|
||||||
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.tr.html}{4 temel ozgurlugu |
|
||||||
saglamasi}\emph{{[}1{]}} oldugunu belirtmek isteriz. |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{enumerate} |
|
||||||
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
|
||||||
\setcounter{enumi}{-1} |
|
||||||
\tightlist |
|
||||||
\item |
|
||||||
Herhangi bir amaç için programı istediğiniz gibi çalıştırma özgürlüğü. |
|
||||||
\emph{(Kullan)} |
|
||||||
\end{enumerate} |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{quote} |
|
||||||
\emph{Programı istediğiniz gibi çalıştırma özgürlüğü, onu |
|
||||||
çalıştırmanızın yasaklanmadığı veya durdurulmadığı anlamına gelir. Bu |
|
||||||
programın, ister herhangi bir ortamda teknik yönden işlevli olsun, |
|
||||||
isterse de herhangi bir belirli hesaplama faaliyeti olsun, hangi |
|
||||||
işlevsellikleri barındırdığından bağımsızdır. Herkes icin |
|
||||||
erisilebilirligin saglanabilmesi adina kullanma ozgurlugu sarttir.} |
|
||||||
\end{quote} |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{enumerate} |
|
||||||
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
|
||||||
\tightlist |
|
||||||
\item |
|
||||||
Programın kaynak kodunu inceleme ve değiştirme özgürlüğü. |
|
||||||
\emph{(Arastir)} |
|
||||||
\end{enumerate} |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{quote} |
|
||||||
\emph{Kaynak kodunun erisilebilirligi, kullanicilara programin nasil |
|
||||||
calistigini çalışabilmelerini ve hatta değiştirebilmelerini saglar. |
|
||||||
Elinizde kaynak kodu bulunmuyorsa ve sadece calistirilabilir bicim varsa |
|
||||||
programın bu biçimde calisilabilmesi, kavranması ve değiştirilmesi |
|
||||||
çekilmez bir şekilde zordur.} |
|
||||||
\end{quote} |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{quote} |
|
||||||
\emph{Kullanıcılar programı denetlemezse, program kullanıcıları |
|
||||||
denetler. Özel mülk bir yazılım söz konusu olduğunda, programı |
|
||||||
denetleyen programın geliştiricisi veya ``sahibi'' gibi bir varlık her |
|
||||||
zaman vardır, ve bu sayede kullanıcıları üzerinde bir yetki kullanır. |
|
||||||
{[}2{]}} |
|
||||||
\end{quote} |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{enumerate} |
|
||||||
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
|
||||||
\setcounter{enumi}{1} |
|
||||||
\item |
|
||||||
Programin kopyalarini yeniden dagitma ozgurlugu. \emph{(Paylas)} |
|
||||||
\item |
|
||||||
Degistirilmis surumleri dagitma ozgurlugu. \emph{(Gelistir)} |
|
||||||
\end{enumerate} |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{quote} |
|
||||||
\emph{Dağıtım özgürlüğü (2 ve 3 nolu özgürlükler) kopyaları, ister |
|
||||||
değiştirerek ister değiştirmeden olsun, ister bedelsiz ister belirli bir |
|
||||||
bedel karsiliginda olsun, herhangi bir yerdeki herhangi bir kişiye |
|
||||||
yeniden dağıtma özgürlüğü ister anlamına gelir. Bunları yapmakta özgür |
|
||||||
olmak demek, (başka şeylerin yanında) bunları yapmak için başkasından |
|
||||||
izin almak veya birine bir ücret ödemek zorunda olmadığınız anlamına |
|
||||||
gelir. {[}1{]}} |
|
||||||
\end{quote} |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{quote} |
|
||||||
\emph{Özgür olmayan yazılım olarak da adlandırılan özel mülk yazılım; |
|
||||||
kullanıcıların özgürlüğüne ve topluluğa saygı duymayan yazılımlar |
|
||||||
anlamına gelir. Özel mülk bir program, geliştiricisinin veya sahibinin |
|
||||||
kullanıcıları üzerinde bir iktidar kurmasına yol açar. Bu iktidar özünde |
|
||||||
bir adaletsizliktir. {[}3{]}} |
|
||||||
\end{quote} |
|
||||||
|
|
||||||
\hypertarget{dersler}{% |
|
||||||
\section{Dersler}\label{dersler}} |
|
||||||
|
|
||||||
\textbf{Oncelikle uzaktan egitim surecinde, derslere devam edilebilmesi |
|
||||||
icin universitemiz hocalari ve asistanlari tarafindan cesitli egitim |
|
||||||
materyalleri hazirlanmasinda gosterilen caba ve ozveri icin onlara |
|
||||||
tesekkur etmek isteriz.} |
|
||||||
|
|
||||||
Dersler ve kullanilabilir ders iceriklerinin elektronik ortamda |
|
||||||
|
|
||||||
Bu kaynaklara ek olarak sinif derslerinin egitimde video konferans |
|
||||||
|
|
||||||
\hypertarget{sinavlar}{% |
|
||||||
\section{Sinavlar}\label{sinavlar}} |
|
||||||
|
|
||||||
\hypertarget{safe-exam-browser}{% |
|
||||||
\subsection{Safe Exam Browser}\label{safe-exam-browser}} |
|
||||||
|
|
||||||
\emph{EPE} (English Proficiency Exam) ve bir cok derste sinavlarin |
|
||||||
\emph{SEB} (Safe Exam Browser) uzerinden yapilacak olmasi. Ogrencilerin |
|
||||||
tamaminin erisemedigi araclarin kullanilmasina yol acmaktadir. |
|
||||||
Universitemiz web sitesinde \emph{SEB} uygulamasinin kurulum |
|
||||||
talimatlarinin verildigi |
|
||||||
``\href{https://faq.cc.metu.edu.tr/faq/how-can-i-join-exam-safe-exam-browser}{How |
|
||||||
can I join an exam with Safe Exam Browser?}'' baslik hazirlanirken fark |
|
||||||
edilmesi gereken: |
|
||||||
|
|
||||||
Okulumuz tarafından talep üzerine \emph{Windows lisansı} verilmesine |
|
||||||
rağmen özel mülk/kapalı işletim sistemi müşterisi/kullanıcısı olmanın |
|
||||||
dayatılması sadece belirli marka kullanicilarina egitim ayricaligi |
|
||||||
sunmakla kalmayip ayni zamanda denetim toplumuna evrildigimizin |
|
||||||
bilincinde olan, kisisel verilerin islenmesine karsi duyarlilik gosteren |
|
||||||
ve ozel hayatin gizliligine deger veren bireyleri sistemin disina |
|
||||||
atmaktadir. |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{itemize} |
|
||||||
\item |
|
||||||
Uygulamanın \emph{GNU/Linux} ve \emph{Android} desteğinin bulunmaması, |
|
||||||
sadece özel mülk/kapalı işletim sistemi (\emph{Windows}, \emph{MacOS}, |
|
||||||
\emph{iOS}) musterileri/kullanicilari tarafindan erisilebilir olmasi |
|
||||||
\textbf{eğitimde fırsat eşitliğinin önüne geçmektedir}. |
|
||||||
\item |
|
||||||
Kisisel verinin gizliligini ve mahremiyetini hice sayan kullanici |
|
||||||
sozlesmelerini kabul etmeye imtina eden ogrencileri, egitim |
|
||||||
hayatlarina devam edebilmeleri icin sozlesme imzaya mecbur birakan |
|
||||||
egitim sistemi toplumun gelecegi adina kabul edilemez. |
|
||||||
\sout{\textbf{edit: sozlesme kanunlari}.} |
|
||||||
\end{itemize} |
|
||||||
|
|
||||||
\hypertarget{medya-kayitli-sinavlar}{% |
|
||||||
\subsection{Medya Kayitli Sinavlar}\label{medya-kayitli-sinavlar}} |
|
||||||
|
|
||||||
Medya - uygun kosullarin saglanmasi - guvenligi |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{itemize} |
|
||||||
\tightlist |
|
||||||
\item |
|
||||||
Mikrofon |
|
||||||
\item |
|
||||||
2 Kamera |
|
||||||
\item |
|
||||||
Medyanın güvenliği |
|
||||||
\item |
|
||||||
Oda / Mahremiyet |
|
||||||
\end{itemize} |
|
||||||
|
|
||||||
\hypertarget{referanslar}{% |
|
||||||
\section{Referanslar}\label{referanslar}} |
|
||||||
|
|
||||||
\begin{enumerate} |
|
||||||
\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} |
|
||||||
\tightlist |
|
||||||
\item |
|
||||||
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.tr.html}{Ozgur Yazilim |
|
||||||
Nedir?} - \href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html}{What is |
|
||||||
free sofware?} |
|
||||||
\item |
|
||||||
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-software-even-more-important.tr.html}{Ozgur |
|
||||||
Yazilim Simdi Cok Daha Onemli} - |
|
||||||
\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-software-even-more-important.html}{Free |
|
||||||
Software Is Even More Important Now} |
|
||||||
\item |
|
||||||
\href{https://www.gnu.org/proprietary/proprietary.tr.html}{Ozel Mulk |
|
||||||
Yazilim Genellikle Kotucul Yazilimdir} - |
|
||||||
\href{https://www.gnu.org/proprietary/proprietary.html}{Proprietary |
|
||||||
Software Is Often Malware} |
|
||||||
\end{enumerate} |
|
||||||
|
|
||||||
\end{document} |
|
Loading…
Reference in new issue