From 2bf6cd0182da1c7ecf13af023edd382c94a9f869 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Tuan Date: Mon, 8 Jun 2020 02:56:44 +0300 Subject: [PATCH] Update --- README.tex | 240 ----------------------------------------- README.pdf => read.pdf | Bin 2 files changed, 240 deletions(-) delete mode 100644 README.tex rename README.pdf => read.pdf (100%) diff --git a/README.tex b/README.tex deleted file mode 100644 index b185448..0000000 --- a/README.tex +++ /dev/null @@ -1,240 +0,0 @@ -% Options for packages loaded elsewhere -\PassOptionsToPackage{unicode}{hyperref} -\PassOptionsToPackage{hyphens}{url} -% -\documentclass[ -]{article} -\usepackage{lmodern} -\usepackage{amssymb,amsmath} -\usepackage{ifxetex,ifluatex} -\ifnum 0\ifxetex 1\fi\ifluatex 1\fi=0 % if pdftex - \usepackage[T1]{fontenc} - \usepackage[utf8]{inputenc} - \usepackage{textcomp} % provide euro and other symbols -\else % if luatex or xetex - \usepackage{unicode-math} - \defaultfontfeatures{Scale=MatchLowercase} - \defaultfontfeatures[\rmfamily]{Ligatures=TeX,Scale=1} -\fi -% Use upquote if available, for straight quotes in verbatim environments -\IfFileExists{upquote.sty}{\usepackage{upquote}}{} -\IfFileExists{microtype.sty}{% use microtype if available - \usepackage[]{microtype} - \UseMicrotypeSet[protrusion]{basicmath} % disable protrusion for tt fonts -}{} -\makeatletter -\@ifundefined{KOMAClassName}{% if non-KOMA class - \IfFileExists{parskip.sty}{% - \usepackage{parskip} - }{% else - \setlength{\parindent}{0pt} - \setlength{\parskip}{6pt plus 2pt minus 1pt}} -}{% if KOMA class - \KOMAoptions{parskip=half}} -\makeatother -\usepackage{xcolor} -\IfFileExists{xurl.sty}{\usepackage{xurl}}{} % add URL line breaks if available -\IfFileExists{bookmark.sty}{\usepackage{bookmark}}{\usepackage{hyperref}} -\hypersetup{ - pdftitle={Uzaktan Eğitim Hakkında}, - hidelinks, - pdfcreator={LaTeX via pandoc}} -\urlstyle{same} % disable monospaced font for URLs -\usepackage[normalem]{ulem} -% Avoid problems with \sout in headers with hyperref -\pdfstringdefDisableCommands{\renewcommand{\sout}{}} -\setlength{\emergencystretch}{3em} % prevent overfull lines -\providecommand{\tightlist}{% - \setlength{\itemsep}{0pt}\setlength{\parskip}{0pt}} -\setcounter{secnumdepth}{-\maxdimen} % remove section numbering - -\title{Uzaktan Eğitim Hakkında} -\author{} -\date{} - -\begin{document} -\maketitle - -\begin{quote} -\emph{Gunumuz teknolojisiyle birlikte evde kalmamiz gereken bu surecte, -mevcut isleyen kurum ve kuruluslarin isleyis modellerinin internet -ortamina adaptasyonunda yasanan acele ve telasla birlikte karar -mercilerinin teknolojik okur-yazarlik seviyelerinin yetersizliginden -dolayi kararlar neden olabilecekleri sonuclar goz onunde bulundurulmadan -aliniyor.} -\end{quote} - -\hypertarget{giris}{% -\section{Giris}\label{giris}} - -Dunya genelinde yasanan Covid-19 salgini kapsaminda 2020 Bahar Doneminde -egitimin kesilmemesi adina okul ve ulke genelinde uzaktan egitim -modeline geciste, farkli derslerde birbirinden farkli uzaktan egitim ve -uzaktan sinav yontemleri deneniyor. - -ODTU Ozgur Yazilim Toplulugu olarak uzaktan egitimde kullanilan -yontemlerin basarili olarak degerlendirilebilmesinde -\textbf{ogrencilerin tamami icin erisilebilir ve ozgur} olmasini sart -olarak goruyoruz. Bu baglamda ``ozgurluk'' kelimesinden anlasilmasi -gerekenin "kullanilan araclarin kullanicilarina -\href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.tr.html}{4 temel ozgurlugu -saglamasi}\emph{{[}1{]}} oldugunu belirtmek isteriz. - -\begin{enumerate} -\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} -\setcounter{enumi}{-1} -\tightlist -\item - Herhangi bir amaç için programı istediğiniz gibi çalıştırma özgürlüğü. - \emph{(Kullan)} -\end{enumerate} - -\begin{quote} -\emph{Programı istediğiniz gibi çalıştırma özgürlüğü, onu -çalıştırmanızın yasaklanmadığı veya durdurulmadığı anlamına gelir. Bu -programın, ister herhangi bir ortamda teknik yönden işlevli olsun, -isterse de herhangi bir belirli hesaplama faaliyeti olsun, hangi -işlevsellikleri barındırdığından bağımsızdır. Herkes icin -erisilebilirligin saglanabilmesi adina kullanma ozgurlugu sarttir.} -\end{quote} - -\begin{enumerate} -\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} -\tightlist -\item - Programın kaynak kodunu inceleme ve değiştirme özgürlüğü. - \emph{(Arastir)} -\end{enumerate} - -\begin{quote} -\emph{Kaynak kodunun erisilebilirligi, kullanicilara programin nasil -calistigini çalışabilmelerini ve hatta değiştirebilmelerini saglar. -Elinizde kaynak kodu bulunmuyorsa ve sadece calistirilabilir bicim varsa -programın bu biçimde calisilabilmesi, kavranması ve değiştirilmesi -çekilmez bir şekilde zordur.} -\end{quote} - -\begin{quote} -\emph{Kullanıcılar programı denetlemezse, program kullanıcıları -denetler. Özel mülk bir yazılım söz konusu olduğunda, programı -denetleyen programın geliştiricisi veya ``sahibi'' gibi bir varlık her -zaman vardır, ve bu sayede kullanıcıları üzerinde bir yetki kullanır. -{[}2{]}} -\end{quote} - -\begin{enumerate} -\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} -\setcounter{enumi}{1} -\item - Programin kopyalarini yeniden dagitma ozgurlugu. \emph{(Paylas)} -\item - Degistirilmis surumleri dagitma ozgurlugu. \emph{(Gelistir)} -\end{enumerate} - -\begin{quote} -\emph{Dağıtım özgürlüğü (2 ve 3 nolu özgürlükler) kopyaları, ister -değiştirerek ister değiştirmeden olsun, ister bedelsiz ister belirli bir -bedel karsiliginda olsun, herhangi bir yerdeki herhangi bir kişiye -yeniden dağıtma özgürlüğü ister anlamına gelir. Bunları yapmakta özgür -olmak demek, (başka şeylerin yanında) bunları yapmak için başkasından -izin almak veya birine bir ücret ödemek zorunda olmadığınız anlamına -gelir. {[}1{]}} -\end{quote} - -\begin{quote} -\emph{Özgür olmayan yazılım olarak da adlandırılan özel mülk yazılım; -kullanıcıların özgürlüğüne ve topluluğa saygı duymayan yazılımlar -anlamına gelir. Özel mülk bir program, geliştiricisinin veya sahibinin -kullanıcıları üzerinde bir iktidar kurmasına yol açar. Bu iktidar özünde -bir adaletsizliktir. {[}3{]}} -\end{quote} - -\hypertarget{dersler}{% -\section{Dersler}\label{dersler}} - -\textbf{Oncelikle uzaktan egitim surecinde, derslere devam edilebilmesi -icin universitemiz hocalari ve asistanlari tarafindan cesitli egitim -materyalleri hazirlanmasinda gosterilen caba ve ozveri icin onlara -tesekkur etmek isteriz.} - -Dersler ve kullanilabilir ders iceriklerinin elektronik ortamda - -Bu kaynaklara ek olarak sinif derslerinin egitimde video konferans - -\hypertarget{sinavlar}{% -\section{Sinavlar}\label{sinavlar}} - -\hypertarget{safe-exam-browser}{% -\subsection{Safe Exam Browser}\label{safe-exam-browser}} - -\emph{EPE} (English Proficiency Exam) ve bir cok derste sinavlarin -\emph{SEB} (Safe Exam Browser) uzerinden yapilacak olmasi. Ogrencilerin -tamaminin erisemedigi araclarin kullanilmasina yol acmaktadir. -Universitemiz web sitesinde \emph{SEB} uygulamasinin kurulum -talimatlarinin verildigi -``\href{https://faq.cc.metu.edu.tr/faq/how-can-i-join-exam-safe-exam-browser}{How -can I join an exam with Safe Exam Browser?}'' baslik hazirlanirken fark -edilmesi gereken: - -Okulumuz tarafından talep üzerine \emph{Windows lisansı} verilmesine -rağmen özel mülk/kapalı işletim sistemi müşterisi/kullanıcısı olmanın -dayatılması sadece belirli marka kullanicilarina egitim ayricaligi -sunmakla kalmayip ayni zamanda denetim toplumuna evrildigimizin -bilincinde olan, kisisel verilerin islenmesine karsi duyarlilik gosteren -ve ozel hayatin gizliligine deger veren bireyleri sistemin disina -atmaktadir. - -\begin{itemize} -\item - Uygulamanın \emph{GNU/Linux} ve \emph{Android} desteğinin bulunmaması, - sadece özel mülk/kapalı işletim sistemi (\emph{Windows}, \emph{MacOS}, - \emph{iOS}) musterileri/kullanicilari tarafindan erisilebilir olmasi - \textbf{eğitimde fırsat eşitliğinin önüne geçmektedir}. -\item - Kisisel verinin gizliligini ve mahremiyetini hice sayan kullanici - sozlesmelerini kabul etmeye imtina eden ogrencileri, egitim - hayatlarina devam edebilmeleri icin sozlesme imzaya mecbur birakan - egitim sistemi toplumun gelecegi adina kabul edilemez. - \sout{\textbf{edit: sozlesme kanunlari}.} -\end{itemize} - -\hypertarget{medya-kayitli-sinavlar}{% -\subsection{Medya Kayitli Sinavlar}\label{medya-kayitli-sinavlar}} - -Medya - uygun kosullarin saglanmasi - guvenligi - -\begin{itemize} -\tightlist -\item - Mikrofon -\item - 2 Kamera -\item - Medyanın güvenliği -\item - Oda / Mahremiyet -\end{itemize} - -\hypertarget{referanslar}{% -\section{Referanslar}\label{referanslar}} - -\begin{enumerate} -\def\labelenumi{\arabic{enumi}.} -\tightlist -\item - \href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.tr.html}{Ozgur Yazilim - Nedir?} - \href{https://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html}{What is - free sofware?} -\item - \href{https://www.gnu.org/philosophy/free-software-even-more-important.tr.html}{Ozgur - Yazilim Simdi Cok Daha Onemli} - - \href{https://www.gnu.org/philosophy/free-software-even-more-important.html}{Free - Software Is Even More Important Now} -\item - \href{https://www.gnu.org/proprietary/proprietary.tr.html}{Ozel Mulk - Yazilim Genellikle Kotucul Yazilimdir} - - \href{https://www.gnu.org/proprietary/proprietary.html}{Proprietary - Software Is Often Malware} -\end{enumerate} - -\end{document} diff --git a/README.pdf b/read.pdf similarity index 100% rename from README.pdf rename to read.pdf