|
|
|
Karantinanın başlamasından itibaren eğitim-öğretimde yaşanan en büyük problemlerden birisi çevrim içi ders anlatabilmek için kullanılan video-konferans platformlarının seçimi oldu. Yaz okulu dahil üç dönem boyunca Zoom başta olmak üzere Cisco Webex, Microsoft Teams, Blackboard, Google Classroom gibi birçok mahremiyete saygı duymayan, eğitim ve teknoloji etiğine uygun olarak tasarlanmamış, bu şekilde tasarlandıkları vaat edilse bile kaynak kodlarına erişimimiz olmadığı için denetleyemediğimiz uygulama ve programlar kullanılmakta. Örneğin geçtiğimiz dönemlerde Zoom, Microsoft Teams ve Cisco Webex uygulamalarının hassas kullanıcı bilgilerini (e-posta, parola vb.) sızdırdığı ve cihazlara izinsiz erişim sağlayan güvenlik açıkları ortaya çıktı. Bu tarz platformlarda çok önemli bir detay olan iletişimin güvenliği ve şifrelenmesi kavramlarının yeterince sağlanmadığı da ortaya çıkan başka bir sorun. |
|
|
|
Karantinanın başlamasından itibaren eğitim-öğretimde yaşanan en büyük problemlerden birisi çevrim içi ders anlatabilmek için kullanılan video-konferans platformlarının seçimi oldu. Yaz okulu dahil üç dönem boyunca Zoom başta olmak üzere Cisco Webex, Microsoft Teams, Blackboard, Google Classroom gibi birçok mahremiyete saygı duymayan, eğitim ve teknoloji etiğine uygun olarak tasarlanmamış, bu şekilde tasarlandıkları vaat edilse bile kaynak kodlarına erişimimiz olmadığı için denetleyemediğimiz uygulama ve programlar kullanılmakta. Örneğin geçtiğimiz dönemlerde Zoom, Microsoft Teams ve Cisco Webex uygulamalarının hassas kullanıcı bilgilerini (e-posta, parola vb.) sızdırdığı ve cihazlara izinsiz erişim sağlayan güvenlik açıkları ortaya çıktı. Bu tarz platformlarda çok önemli bir detay olan iletişimin güvenliği ve şifrelenmesi kavramlarının yeterince sağlanmadığı da ortaya çıkan başka bir sorun. |